pepparkaksbakning

det gick bra hos tandläkaren, men jag är öm i käften, efter
tandstensskrapningen.

nu har jag och barnen bakat pepparkakor, de åt massor av deg.
nu jäser det gott i magen på dom.

ikväll ska jag se på spåret, sedan vet jag inte vad jag ska se på efter 9.
jag känner mej trött efter min nattliga skruvningar, hoppas att jag får
sova inatt, så det inte är en period av medecinerna.

idag när jag var till stan, så trodde jag att jag skulle frysa fast, det var
svinkallt. ändå hade jag dunjacka på mej, och vantar.

mina händer tar stryk nu, de blir blåfrusna.
när jag kom hem från stan var det bara att slänga mej i ett varmt bad, för
att tina upp mej, brrr.

image174

bakning på gång.

image175

här har vi underverken, ska smaka efter maten.


Kommentarer
Postat av: Mia

Äntligen får jag se "På spåret", har jobbat tidigare fredagkvällar. Ska bänka mig framför tv:n med ett glas rött, tror jag.. :-)

2007-12-14 @ 19:52:38
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Christina

Det luktar så gott när man bakar pepparkakor. De hör till att barnen ska äta pepparkaksdeg när de bakar, vuxna med ;) ha det gott kram

2007-12-14 @ 21:08:48
URL: http://mammastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0