ljusfest

så nu var skolans julfest över.

ett helt nytt program, ljusfest heter det nu, barnen var utklädda till lucior, tomtar,
tärnor.

amanda skulle vara tärna, eftersom man skulle vara ute, så fick hon ha overallen
under.
då började hon protestera, och skrika och gråta, världens utbrott fick hon,
skitungen.

jag ser tjock och ful ut, jag vill inte gå dit, skriker hon, men amanda alla har
ytterkläderna på sej, sa jag.

hon grina hela vägen till skolan.
när föreställningen var klar, så hade hon det bästa humöret istället.

jag såg att hon sjöng med, under sångarna.

men efter fikan, när vi skulle hem, då fick hon ett utbrott, igen.
hon ville inte hem.

den här ungen blir man inte klok på.

jag tror att flickor är mer bitska än killar, verkar det som.
för så var aldrig robert.

de är som natt och dag.


Kommentarer
Postat av: mor-mor

Lilla gumman, hon var säkert jättesöt. Önskar jag kunnde varit med. Kramar till er alla....

2007-12-06 @ 22:01:11
URL: http://ganilla.blogg.se
Postat av: Weronica

Jo visst är det så att tjejer har mer humör! Så är det här hemma oxå. Alice har ett humör och vilja utan dess like, medans killarna är rätt lugna.

Kram och ha det gott!

2007-12-07 @ 08:53:39
URL: http://www.werali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0