boktips

den här boken tyckte jag var bra.

författare:    kajsa ingemarsson.

bok; lyckans hjul




I en liten stad i Mellansverige bor tre kvinnor: Miriam, Nina och Ellinor. De är i olika åldrar och skeenden av sina liv, och umgås mest på grannars vis. Livet i det idylliska villaområdet ter sig lugnt och till synes händelselöst, men när ett av husen i kvarteret säljs till en mystisk kvinna, rubbas balansen och de tre grannarna förs samman genom detta "yttre hot".

När Miriams man Frank sedan oväntat lämnar henne för en annan, visar det sig dock att den nya grannen kommer att spela en avgörande roll inte bara för Miriam utan också för Nina och Ellinor.

Lyckans hjul är en berättelse om vändpunkter och om de vägar som på oväntade sätt kan leda oss vidare i livet.

Kommentarer
Postat av: Zack

Vet inte varför men svenska böcker och filmer hör inte till mina favoriter.

Man kanske ska testa din tips :)

Ha det gött Marie

2007-12-26 @ 19:46:48
URL: http://cityoftheday.blogg.se
Postat av: Ängeln

Nu har jag strulat till det, hoppas jag får ordning på datorerna så att jag snart kan hjälpa dig, inte bara kroppen som är krasslig ;)

Hoppas din hosta blivit något bättre. Ska du få svar på lungröntgen snart?
Ha det så bra!

Ängeln

2007-12-26 @ 22:35:55
URL: http://www.andar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0