STÄDHJÄLP ELLER ????

NU HAR JAG LUNCH

NÄR JAG VAR TILL VÅRDCENTRALEN, SÅ GICK JAG TILL EN TAVLA SOM DET SATT EN MASSA PAPPER, OM VAD SOM HÄNDER I ORTEN, BORTSPRUGNA KATTER MM.

DÅ FICK JAG SE EN LAPP OM EN TJEJ 21 ÅR SOM VILLE STÄDA OCH KLIPPA GRÄSMATAN I HEMMEN MOT TIMERSÄTTNING.

JAG REV AV EN LAPP MED HENNES TELEFON NR, OCH TÄNKTE, VAD SKÖNT OM MAN HADE HJÄLP MED ETT PAR TIMMAR MED DAMSUGNING ,DAMMNING, TVÄTTA FÖNSTER MM.

SEN BLEV JAG FUNDERSAM OM MAN VILLE TA IN EN OKÄND PERSON I MITT HEM SOM SKULLE STÖKA OMKRING I MIN SMUTS OCH SAKER (DET VAR KÄNSLIGT).

FUNDERAR ÄNNU VAD FÖR OCH NACKDELAR MOT ATT TA EMOT STÄDHJÄLP, VAD GRANNAR OCH VAD ALLA ANDRA SKULLE TYCKA OM DET.

LAPPEN LIGGER PÅ KÖKSBÄNKEN, VILL INTE SLÄNGA DEN ÄN, FÖR VISST SKULLE DET VARA SKÖNT ATT IBLAND FÅ STÄDHJÄLP ???????

Kommentarer
Postat av: En i kvarteret

Självklart ska du skaffa en städhjälp om du vill ha det, det där med att någon annan tar hand om din skit är gammaldags. Du går till frissan, du bor på hotell du lämnar in kläder på kemtvätt, du går till tandläkaren...det är många som redan du tar hand om "din skit".
Ta hand om dig och skaffa en städhjälp, då får du mer "egentid" och du hjälper en 21-åring som vill tjäna pengar. Kram från en i kvarteret.

2007-09-14 @ 15:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0